maandag 29 december 2014

Zadelpen.

Een delicaat werkje is het verlijmen van de plastic geleide bus voor de zadelpen. Na verlijming in de zitbuis moet deze nog wat worden geruimd zodat de zadelpen er netjes op en neer in kan. Niet al te stroef, maar zeker niet te ruim! Opletten bij het gebruik van de verstelbare ruimer. Plastic freest erg gemakkelijk. Voor je het weet heb je teveel gefreesd, met als gevolg dat de zadelpen te los zit! Het klusje klaar ik in de avondschool; daar is een ruimer voorhanden. Afhankelijk van het bouwjaar zijn er twee versies. De rechtse is voor kaders vanaf 2002. Dus voor de meeste Brommies.
Ondertussen is dit karwei achter de rug en is goed verlopen. De zadelpen past zoals het hoort.



4 opmerkingen:

Unknown zei

Geweldig ! De grote Brompton dealer in Brussel had het gepaste materiaal maar mislukte in zijn eerste poging om mijn glijbus te vernieuwen. En het resultaat van de tweede poging is verre van perfect. Beschikte je over een frees waarvan de diameter ingesteld kan worden?

Fietstoeren zei

Jo, ik beschikte in de avondschool over een verstelbare ruimer. Mits wat feeling kan er zeer precies mee worden gewerkt. De klus is perfect geslaagd
Mvg
Benny

Patricia De Baene zei

ben benieuwd naar het eindresultaat, Benny.
Tot hier is het voor mij toch wat chinees.
Wel leuk opgebouwde site

Groetjes
Patricia

Fietstoeren zei

dag Patricia,

Magere troost voor jou:van jouw mooi breiwerk snap ik ook niet veel... Je hebt gouden handen!
Het gaat niet alleen om hetgeen ik in elkaar aan het steken ben. Andere (fiets)zaken zullen ook aan bod komen.

Groetjes
Benny